Mitä asioita teette valmentajina joukkuehengen nostattamiseen? Itse olen juuri aloittanut uuden -02 syntyneiden joukkueen valmentamisen (24 pelaajaa), jossa on paljon 2-5 jätkän kaveriporukoita (esim. luokkakaverit, lätkänpelaajat, käsiksen pelaajat, naapurit, jne.). Pojat eivät ole aiemmin treenanneet yhdessä missään kerhossa/koulussa.
Miten tällaisia "klikkejä" kannattaisi lähteä hajottamaan/hitsaamaan joukkueeksi? Tietenkin jossain vaiheessa ainakin nimet jää mieleen kun harjoitellaan paljon yhdessä, mutta miten valmentaja voisi edesauttaa asiaa? Kun olimme ensimmäisessä turnauksessa kahdella joukkueella, yksi pojista esim. ei suostunut tulemaan paikalle kun kaikki kaverit oli toisessa jengissä. No, suostuin vaihtamaan hänet toiseen joukkueeseen kun kyse oli ekasta turnauksesta ja tärkeintä oli että kaikki uskaltaa tulla pelaamaan, mutta sanoin kyllä ko. pojan vanhemmille että ensi kaudella tarkoituksena nimenomaan on tutustua muihinkin kuin parhaisiin kavereihin.
Olemme kesällä pitämässä leiripäivän, joka nyt muutenkin on hyvä joukkuehengen kohottaja. Olen yrittänyt keksiä jotain "tehtävärataa"/muuta harjoitusta yms. sinne, jossa jouduttaisiin tekemään jotain yhdessä uusien kaverien kanssa. Eli joku "vaikea" tehtävä josta selviydyttiin tiimissä ja josta voi kertoa hurjia juttuja jälkeenpäin.

Vielä ei ainakaan ole tullut mitään toteuttamiskelpoista mieleen, olisiko jollain hyviä vinkkejä tähän?
PS. kyseessä ei itseasiassa ole futisjoukkue, muilla lajeilla ei vaan tunnu olevan yhtä aktiivista ja asiantuntevaa (?)

foorumia olemassa...